Kembali Dara

Kembali Dara

Kata-Kata Mutiara, Hikmah Dan Motivasi 3

on Tuesday, 3 December 2013



Kita adalah kelompok yang dimuliakan Allah kerana Islam. Andai kita mengambil kemuliaan selain Islam, Allah akan menghina kita. - Saidina Umar al-Khattab R.A.


Apabila engkau sedang ditimpa musibah, janganlah melihat musibahnya, namun lihatlah siapa yang memberikan musibah. - Asy-Syeikh Abdul Qadir Al-Jailani.

Keredhaan terhadap sesuatu musibah adalah kedudukan yang tinggi. Namun, Allah menjadikan kesabaran sebagai jalan pilihan yang baik. - Khalifah Umar ibn Abdul Aziz.

Biasakanlah berbuat baik kerana sesungguhnya kebaikan itu adalah kebiasaan. - Abdullah Bin Mas'ud.

Sesungguhnya apabila badan sakit maka makan dan minum sulit untuk tertelan, istirehat dan tidur juga tidak nyaman. Demikian pula hati apabila telah terbelenggu dengan cinta dunia maka nasihat susah untuk memasukinya. - Malik bin Dinar .

Mahkota seseorang adalah akalnya. Darjat seseorang adalah agamanya. Sedangkan kehormatan seseorang adalah budi pekertinya. - Saidina Umar al-Khattab Radhiyallahu 'Anhu.

Kosongkan hatimu dari segala sesuatu selain Allah, maka Allah akan memenuhinya dengan pengetahuan dan rahsia - Ibn 'Atho'illah.

Tanda kebodohan adalah menyia-nyiakan waktu, menangguh-nangguh taubat, memusuhi manusia, derhaka kepada kedua-dua ibu bapa, dan menyebarkan rahsia. - Dr 'Aidh Abdullah al-Qarni.

Tanganku kelak akan hancur di dalam tanah. Yang tinggal hanya tulisanku di dalam buku. Moga sesiapa yang membaca tulisanku, doakanlah keselamatanku dari Azab (api neraka) - Imam Syafi'e.









P.S: Pelbagai Koleksi Terbaru Yang Menarik di MANGO

                                                                        Road test these bloggers' driving skills with a Ford Fiesta! -->



Ranking: 5

{ 3 comments... read them below or add one }

KIKIRIE™ said...

dah follow. follow la balik. :)


2 January 2014 at 19:40
sHeRrY said...

happy blogging!http://sherrylicious7.blogspot.com


4 January 2014 at 18:03
sayidah napisah said...

terima kasih untuk peringatan:)


19 February 2014 at 06:24
 
© Celoteh Lee Aziz All Rights Reserved