Kembali Dara

Kembali Dara

Lelaki Tanpa Ereksi - Gagal

on Thursday, 22 November 2012



Maaf, kali ini saya bercakap sesuatu yang jarang orang mahu memperkatakannya, apalagi di media tambahan pula saya seorang lelaki. Tetapi setelah saya timbang-timbang saya dapati saya perlu berterus terang untuk menyelamatkan hubungan kelamin ramai orang.

Ini adalah ilmu yang terpaksa kita terokai, kongsi dan kuasai, sebagaimana ilmu-ilmu lain yang juga kita perlu ketahui. Ia adalah tentang ereksi. Tidak sedikit yang mengadu pada saya soal ini, bukan setakat lelaki malah wanita juga.

Kalau wanita selalunya mereka daripada kalangan yang baru berkahwin tetapi pasangan tidak mendapat ereksi yang cukup menyebabkan malam-malam yang dilalui menjadi detik-detik kekecewaan.

Apa itu ereksi dan mengapa lelaki boleh gagal mendapatnya? Ada banyak sebab, tetapi yang jelas itu adalah petanda tidak sihat. Ereksi atau ketegangan pada zakar berlaku jika darah memasuki ruang zakar dengan mencukupi.

Ini bermakna saluran darah mestilah tidak terganggu atau tersumbat. Zakar akan membesar dan menegang apabila sepasang tisu korpus kavernosum pada alat kelamin itu terisi dengan darah.

Tahukah anda, pembentukan plak dan lemak akibat pertambahan kolesterol di dalam badan mampu menyekat saluran darah. Oleh kerana saluran darah zakar lebih kecil berbanding pada bahagian lain tubuh, tanda awal kepada masalah kesihatan kardiovaskular ditunjukkan oleh tahap ereksi.

Terdapat empat tahap ereksi iaitu mati pucuk teruk, mati pucuk sederhana, ereksi separa optimum dan ereksi optimum. Tahap tiga dan empat sahaja mampu melakukan penetrasi dan menjayakan hubungan seksual. Apa yang menyebabkan ini terjadi? Apakah kerana usia? Bukan, bukan itu sebabnya.

Usia tidak mempunyai kaitan dengan tahap ereksi seseorang lelaki. Buktinya, orang tua yang menghampiri 100 tahun pun masih ada nafsu untuk berkahwin lagi.

Orang tua melepasi 70 tahun pun masih menjadi perogol dan terangsang melihat wanita seksi. Tetapi tidak pula bermakna jika orang muda tidak terasa apa-apa sewaktu melihat wanita seksi sebagai lemah tenaga batin, ia mungkin disebabkan kefahaman agamanya tinggi, lantas nafsu syahwatnya dapat dididik.

3 tip mudah dapat ereksi

Baiklah, tiga tip bagaimana hendak mendapat ereksi penuh secara mudah. Cuba lakukan, andainya tidak berjaya, bukan teknik yang tidak kena tetapi anda hanya perlu membiasakan diri.

1. Berusaha sihat

Sihat yang saya maksudkan ialah sifat mental, fizikal dan spiritual, luar dan dalam. Andainya ketiga-tiga unsur ini berada pada paras yang okay, ereksi akan mengambil tempat dengan sendirinya. Jadi, rawatan pertama pada masalah ini ialah sihatkan dulu keseluruhan diri anda. Orang demam memanglah tiada nafsu, contoh mudah, bukan? Jadi, lakukan senaman paling tidak tiga kali dalam seminggu.

2. Bermain imaginasi

Bolehkah anda bermain imaginasi dahulu sewaktu hendak bersama? Bolehkah anda bayangkan pasangan sewaktu mudanya dahulu, sewaktu pertama kali anda melihatnya lalu jatuh cinta dan juga terangsang apabila mengangan-angankannya? Latihlah diri anda berimaginasi tinggi serupa ini sambil meminta pasangan anda itu memainkan peranannya pula seperti merawat wajah, tubuh, penampilan agar anda berasa kagum kepadanya sentiasa. Buku ‘Membina Imaginasi Cemerlang’ boleh membantu.

3. 3E Best

Menyapu minyak ini ke seluruh badan akan membantu tubuh kembali pada asal. Tiada jaminan ini akan terjadi, tetapi tidak salah mencuba. 3E Best adalah formulasi seribu satu kegunaan yang telah merealisasikan impian ramai orang. Siapa tahu masalah ereksi anda di sinilah jawapannya. Selamat berprestasi cemerlang agar hari-hari yang mendatang bukan lagi ketakutan.

Sumber: mingguanwanita

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

ibuintan said...

gagal dan tidak sempurna


23 November 2012 at 08:17
 
© Celoteh Lee Aziz All Rights Reserved